Veelgestelde vragen

Staat je vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact op met mij.

01.

Ben ik verzekerd voor en diëtist?

De diëtist wordt vergoed vanuit de basisverzekering. Per kalenderjaar wordt 3 uur dieetadvisering (gemiddeld 4-6 consulten) vergoed. De kosten van de dieetadvisering komen wel ten laste van het verplicht eigen risico. Vaak worden er extra uren dieetadvisering vergoed vanuit de aanvullende verzekering. Via deze link of je polisvoorwaarden kun je dit inzien.

 

In 2022 hebben wij een contract met alle zorgverzekeraars.

 

Het is prettig als je een verwijzing van uw (huis)arts of verloskundige mee naar de afspraak neemt.

 

Wanneer je de begeleiding zelf betaalt, ontvang je hiervoor een factuur.

03.

Kan ik een afspraak afzeggen?

Dat kan. Een afspraak dient uiterlijk 24 uur van tevoren te worden afgezegd. Voor een niet (tijdig) afgezegde afspraak worden kosten in rekening gebracht. Deze kosten kun je helaas niet declareren bij je zorgverzekeraar.

05.

Wat zijn de tarieven?

De tarieven zijn hier te vinden.

 

De tarieven gelden voor cliënten die hun behandeling zelf betalen of dit niet (meer) door de zorgverzekeraar vergoed krijgen.

 

Het no show tarief geldt voor alle cliënten die niet 24 uur van tevoren hun afspraak hebben afgezegd. Dit kan niet worden gedeclareerd bij de zorgverzekeraar.

02.

Kom ik in aanmerking voor ketenzorg?

Woon je in Zoetermeer en heb je Diabetes Mellitus type II, COPD of cardiovasculaire risico's (bijvoorbeeld een verhoogde bloeddruk of cholesterolgehalte met gebruik van medicatie)? Dan kom je (mogelijk) in aanmerking voor ketenzorg. De vergoeding gaat in dit geval niet van jouw eigen risico af. Je huisarts of POH kan je vertellen of je verwezen kunt worden via de ketenzorg (een juiste verwijsbrief is dan wel noodzakelijk).

04.

Hoe kan ik een afspraak maken?

Bel, Whattapp (06-81146508) of mail (info@praktijkvitalize.nl). Laat een voicemail achter als je wilt teruggebeld worden. Annemieke is goed bereikbaar via Whattsapp of mail.